NOVA etablerer merkevarebyrået Singular Studios
Vi ekspanderer videre i Sverige og har med oss noen av Sveriges fremste når vi etablerer strategi- og merkevarebyrået, Singular Studios.
Gründerne bak Singular Studios består av bransjeprofilene Peter Asplund, Tobias Brandt og Herman Kipowski. Deres lange og brede erfaring innenfor merkevareutvikling skal posisjonere NOVA sterkere som en strategisk partner for kundene. Sammen med byråene Cloud Nine, Pineberry, Infunnel, Epinova og Fyr, blir Singular Studios en viktig del av økosystemet av digitale tjenester som NOVA bygger opp i Sverige.
Gjennom det nye merkevarebyrået har vi nå et komplett spekter av tjenester som selskaper trenger for å skape, utvikle og drive merkevarene sine mot økt vekst.
Michael Jäderlind, CEO for NOVA i Sverige
— Med den nye stjernetrioen i Singular Studios har vi nå den spisskompetansen innenfor merkevarestrategi og strategisk design som kreves for å hjelpe selskaper å vokse. For oss er det helt avgjørende å bygge det nye merkevarebyrået fra grunnen av, for å sikre en dyp forståelse av ny teknikk og digitale økosystem i kombinasjon med strategisk merkevareutvikling. Gjennom det nye merkevarebyrået har vi nå et komplett spekter av tjenester som selskaper trenger for å skape, utvikle og drive merkevarene sine mot økt vekst, sier Michael Jäderlind, CEO for NOVA i Sverige.
Kraften i merkevaren
Peter Asplund blir daglig leder og prosjektleder i det nye merkevarebyrået. Han kommer fra en stilling som kundeansvarlig i Growth og Digitalist Group og har tidligere jobbet som markedsdirektør i selskaper som Clas Ohlson, Norrmejerier og Polarbrød.
— Vårt viktigste bidrag er å hjelpe våre kunder med å utvikle sine merkevarer til sitt fulle potensiale. Det ligger en enorm kraft i å få selskaper til å bli merkevaredrevet hvor vårt arbeid er selve grunnlaget for å øke deres langsiktige vekst. Det omfatter hele verdikjeden fra interne omstillinger til ekstern kommunikasjon. Her ser vi mange synergier med den digitale spisskompetansen som finnes i NOVA-gruppen, sier Peter Asplund, daglig leder, prosjektleder og gründer av Singular Studios.
Tobias Brandt går inn i rollen som strategisjef. Han kommer fra stillingen som strategisjef i Perfect Tools og har tidligere jobbet som strategisjef for både Growth og Digitas.
Ekspansjon og revitalisering
— Vårt arbeid går ut på å øke kundens langsiktige konkurransekraft gjennom å posisjonere merkevaren med eksepsjonell tydelighet. Som oftest jobber vi med selskaper når de skal etablere, ekspandere eller er inne i en transformasjon for å revitalisere sin virksomhet. I slike situasjoner blir merkevaren helt avgjørende for å styre og drive utviklingen, sier Tobias Brandt, strategisjef og gründer av Singular Studios.
Medeierskap blir nøkkelen til ekspansjon
Herman Kipowski blir designsjef i selskapet og kommer fra stillingen som designsjef i Sventy Agency.
— Med vår strategiske og kreative bakgrunn kan vi bistå selskaper som ønsker å skape og utvikle en tydeligere posisjon i sine respektive markeder. Vi planlegger allerede flere ansettelser og har som mål å doble antall ansatte gjennom året. Å tilby nyansatte medeierskap er nøkkelen til å rekruttere de skarpeste hodene i bransjen, sier Herman Kipowski, designsjef og gründer i Singular Studios.
I Sverige har NOVA fra før digitalbyrået og e-handelsspesialisten Cloud Nine, SEO og SEM spesialistene Pineberry, total experience designbyrået Fyr Agency, Martech byrået Infunnel, som er spesialister på marketing-automation, CRM og digitalisering av kundereiser og det Optimizely/Episerver-fokuserte datterselskapet Epinova, som i likhet med Epinova i Norge er spesialister på web- og e-handelsløsninger