Arbeidsinkludering og gjenbruk på agendaen - Fretex velger Epinova og Northern Beat
Etter en grundig prosess med en rekke byråer har Fretex valgt å jobbe sammen med web og e-commerce selskapet Epinova og UX-byrået Northern Beat når de skal realisere nye ambisjoner på nett.
I dag forbinder mange Fretex med gjenbruk av klær og utstyr. De har en sterk posisjon, men utfordres av stadig nye aktører som begynner å få et godt fotfeste. Tiden var moden for å tenke mer kommersielt. Forbrukerne ønsker smarte og enkle løsninger med et utvalg som oppleves både attraktivt og relevant.
Det andre primære virksomhetsområdet til Fretex er arbeidsinkludering. Det å få folk fra NAV-tiltak og inn i arbeid er et viktig satsingsområde, og Fretex er Norges største aktør innenfor dette området. Å bygge enda større kjennskap, og å formidle et solid rammeverk for å matche arbeidsgiver og arbeidstaker vil være en av de store suksesskriteriene fremover.
I arbeidet med ny nettløsning vil NOVAs web – og e-commerce selskap Epinova levere Fretex over på ny plattform i Optimizely. Det vil også gjøres en dreining i budskap og kommunikasjon som vårt UX-byrå Northern Beat vil bistå med.
— Veldig mange kjenner Fretex for salg av brukte klær, men ikke så mange vet at de også har et stort fokus på arbeidsinkludering. Det å være med å forme en så kjent merkevare og organisasjon som gjør et så viktig arbeid i samfunnet er veldig spennende for oss. Epinova ønsker å være en samarbeidspartner som hjelper Fretex til å nå sine mål i den samfunnsnyttige jobben som de gjør, forteller salgssjef Geir Andås i Epinova.
— Å få lov til å jobbe med en aktør som jobber så målrettet for å løse store samfunnsutfordringer føles på alle måter veldig meningsfullt. Vi gleder oss stort til å kaste oss over arbeidet med å skape en digital løsning som både reflekterer ambisjonen og strategien, og som også klarer å kommunisere samfunnsoppdraget gjennom attraktive produkter og tjenester, sier Cecilie Tveter, senior interaksjonsdesigner og fagleder UX i Northern Beat.