Yggdrasil og D-Congress
Endelig er hverdagen igjen fylt opp med konferanser, seminarer og faglige arrangementer.
Det har vært befriende og endelig kunne møtes på denne måten igjen og diskutere fag, strategi og forretningsutvikling på ulike arenaer.
Yggdrasilkonferansen – fagfolk som brenner for UX
Denne uken gikk Yggdrasil av stablene, Norges viktigste møteplass for alle som lager digitale brukeropplevelser. Med godt over 400 deltakere fra bransjen fikk Yggdrasil en synlig tilstedeværelse i Sandefjord over de to dagene konferansen ble arrangert. På Yggdrasil deles innsikt, erfaringer, metodikk og verktøy. Vårt UX-byrå, Northern Beat, var tilstede og som tidligere klare for å utveksle erfaringer og kunnskap, og møte bransjekollegaer.
Yggdrasilkonferansen har etablert seg som en av de viktigste arenaene for vår bransje og et naturlig sted for oss å være synlig både med tanke på rekruttering og vår kundegruppe.
Ørjan Clausen, Daglig leder i Northern Beat
På programmet var også Senior interaksjonsdesigner Marie Solum Strand fra Northern Beat. Hun har det siste halvannet året jobbet for kunden Statens pensjonskasse. Der har hun lansert nye nettsider og jobber for tiden med å redesigne Min side. På Yggdrasil holdt Marie foredraget «Eksperimentets makt: fra 25 ideer til én pensjonskalkulator».
Hvordan lære folk hvilke valgmuligheter de har når det kommer til pensjon? Spesielt utfordrende er dette når folk flest, omtrent uansett alder, synes det er altfor tidlig å sette seg inn i pensjon.
Marie delte sine erfaringer om hvordan Statens pensjonskasse har angrepet denne utfordringen – fra et “vanlig” prosjekt, med en innsiktsfase, konseptarbeid og så detaljering – men også hvordan de ønsket å gjøre det på en ny måte og lære av det.
D-Congress – Nordens største e-commerce konferanse
Et av høydepunktene gjennom året blant e-commerce aktører er D-Congress som arrangeres i Göteborg hvert år. Vi var tilstede med våre svenske selskaper Pineberry, Cloud Nine, Epinova AB, infunnel, Fyr Agency og Singular Studios. Hovedtemaet for årets D-Congress var «E-handel som underholdning», hvordan e-handel i økende grad forbindes med underholdning og hvordan gamification driver forbruk på nett. På vår one-stop stand for e-handlere ble det mange gode samtaler om fag, strategi og forretningsutvikling i interessefelleskapet vi delte med alle på konferansen. Takk for et godt gjennomført arrangement Svensk Digital Handel - Swedish association for digital commerce.