Heidi Lois Ravnås i Rocket

Bygger Norges sterkeste fagmiljø innenfor sosiale medier

I "Menneskene i NOVA" blir du kjent med de flinke folka som jobber i de ulike ekspertmiljøene i NOVA-gruppen.

Møt Heidi som skal være med å bygge opp Norges sterkeste fagområde innenfor sosiale medier i Rocket. Rocket er et av 14 selskaper i NOVA-gruppen som har spisskompetanse på digital markedsføring, spesialistrekruttering og opplæring innen performance marketing, SEO og CRO.

— Å få mulighet til å bli med på en så spennende reise i en startup som Rocket så jeg på som en unik mulighet jeg ikke kunne la passere, forteller Heidi innledningsvis. Selv om Rocket er en startup er de også en del av en etablert selskapsgruppering i NOVA-familien. Det er veldig fint å være en del av et mindre miljø med raske beslutningsmuligheter og mandat, men samtidig en del av en større familie som gjør at man kjenner på en trygghet.

Sterkt fagmiljø med seniorkonsulenter

Heidi forteller at nivået på seniorkompetanse i Rocket hadde mye å si for hvorfor hun valgte å starte her.

— Man stiller veldig sterkt sammen når det faglige nivået på kollegaene er så høyt. I Rocket er kravet fire års relevant erfaring fra byråjobbing som er med på å skape et tungt seniormiljø. Med så mange dyktige kolleger er det en stor fordel at man kan dra nytte av hverandres kunnskap på de ulike fagområdene som SEO, analyse, CRO, betalt søk og programmatiske kjøp.

Medeierskap

I Rocket kan man gjennom et eget aksjeprogram være med på å eie sin egen arbeidsplass og ta del i verdiskapningen til selskapet.

— Å eie en del av arbeidsplassen er en kjempebonus og ikke noe jeg har hatt mulighet til hos mine tidligere arbeidsgivere, forteller Heidi videre. Det gir en ekstra motivasjon til å gjøre jobben enda bedre, samtidig som det er en investering for fremtiden. Det skaper også en unik fellesskapsfølelse med de andre kollegaene i Rocket - at vi er på en reise sammen.

Skal være med å bygge opp fagområdet sosiale medier

Heidi forteller videre at hun har jobbet med markedsføring i 11 år og landskapet har utviklet seg enormt på disse årene. Nå skal hun være med å bygge opp Norges sterkeste miljø innenfor sosiale medier i Rocket.

— På den korte tiden vi har eksistert har vi allerede klart å få inn mange spennende kunder og vi er i flere pitcher for tiden. Derfor trenger vi også flere flinke folk. Å lykkes med annonsering i sosiale medier krever mer enn å bare opprette annonser i plattformene, men en overordnet forståelse av markedsføring og samspillet på tvers av kanaler. Annonsering i sosiale medier handler mye om teknologi og den tekniske forståelsen er ekstremt viktig. Det er en viktig kompetanse som vi ser etter. Det er også en fordel å ha vært innom andre fagområder, eller har erfaring med enkel produksjon av kreativer (bilde, video, og tekst). De sosiale plattformene endrer seg til stadighet, og det er viktig å holde seg oppdatert på endringer og regelverk.

Årlige fagturer

— I Rocket har vi en felles fagtur i året og til våren går turen til Tyskland, forteller Heidi. Det at vi reiser sammen på slike turer styrker laget og fellesskapet. Vi dyrker fagmiljøet sammen, samtidig som vi blir bedre kjent. I tillegg til turene får vi lov til å gå på det meste av faglige seminarer og konferanser slik som vi ønsker.

Sosiale aktiviteter med familien

— Det er veldig positivt at det skjer så mye sosialt med jobben, og at familien blir inkludert. De hjemme lurer jo ofte på hvordan jeg har det, og hvem kollegene mine er. Det at familien kan være med på sosiale arrangementer som Tusenfryd og juletrefester og får et innblikk i hvordan de folka jeg jobber med er, er jo veldig stas! Det er også kjekt å se kolleger i en annen setting, man blir kjent på en helt annen måte, sier Heidi avslutningsvis.